2 τρόποι να φτιάξεις τη διάθεσή σου εύκολα και γρήγορα

0
2058

“Όπου στρέφεται η προσοχή σου, κυλάει ενέργεια.”
“Σε ότι προσφέρεις ενέργεια, το θρέφεις.”
“Σε ότι εστιάζεις, το μεγενθύνεις.”

Αυτά και άλλα πολλά ανάλογα ρητά, για να σε βάλλουν στο “κλίμα”.

Ο καθένας δημιουργεί τον κόσμο του και την πραγματικότητά του:

  • ανάλογα με το πού στρέφει την προσοχή του, ή αλλιώς,
  • ανάλογα πού προσφέρει την ενέργειά του.

Τι εννοώ, όμως, με τα παραπάνω; Αν αλλάξουμε, δηλαδή, το πού εστιάζουμε; Αλλάζουμε και το πώς αισθανόμαστε;

Ναι.

Όταν αλλάζεις το πού εστιάζεις, αλλάζεις και το πώς αισθάνεσαι.

Άσε με να σου πω 2 τρόπους, με βάση αυτό, για το πώς μπορείς να το καταφέρεις εύκολα και γρήγορα.

Το Πρόβλημα: Είμαστε ΚΑΚΟΙ εικονολήπτες

Το θέμα είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε ΚΑΚΟΙ camera-men (εικονολήπτες).

Μπορεί να θυμάσαι όταν ήσουν μικρός να σου έχει τύχει να είσαι σε ένα πάρτυ, σε μία γωνιά μόνος σου, χωρίς να μιλάς σε κάνεναν, και να αισθάνεσαι μοναξιά.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι αυτό ήταν το μοναδικό πράγμα που συνέβη στο πάρτυ.

Ήταν, απλά, αυτό που βιντεοσκοπούσες.

Θα μπορούσες κάλλιστα να “βιντεοσκοπήσεις” τα παιδιά που χόρευαν δίπλα, τους άλλους που τρώγαν στην κουζίνα όλα τα τσιπς και τις πίτσες, ή το ζευγαράκι που φασωνόταν στο διπλανό δωμάτιο.

Όμως εσύ για κάποιο περίεργο λόγο προτίμησες να τραβήξεις ένα (μίζερο) γεγονός, και να του δώσεις όλη σου την προσοχή.

Έτσι δημιούργησες τη δική σου ανάμνηση και πραγματικότητα, από ένα γεγονός (το πάρτυ) που θα μπορούσες να έχεις δημιουργήσει την οποιαδήποτε άλλη πραγματικότητα και ανάμνηση.

Αυτό το λέω για να σου δώσω να καταλάβεις πως:

Το πού στρέφεις την προσοχή σου την κάθε στιγμή θα καθορίσει από το πώς αισθάνεσαι

Και εν συνεπεία το πώς θα συμπεριφερθείς στους άλλους, τι αποτελέσματα έχεις, και συνολικά εάν θα ευτυχίσεις ή θα δυστυχήσεις σε αυτόν τον κόσμο.

Με το να αγνοήσεις κάτι που δεν σου αρέσει, είναι σαν να αρνείσαι κατηγορηματικά να του προσφέρεις το οποιοδήποτε ίχνος ενέργειας.

Όμως αυτό που δεν καταλαβαίνει ο κόσμος, είναι ότι για να σταματήσουν να υπάρχουν τα κακά του κόσμου, θα πρέπει ΟΛΟΙ να σταματήσουν να τους δίνουν σημασία, προσοχή και ενέργεια.

Με το να τα πολεμάνε τους προσφέρουν ενέργειας, προσοχή και χρόνο, καταφέρνοντας αυτό που δεν θέλουν: να τα ταΐσουν.

Γι’αυτό, κιόλας, λένε το αγγλικό:

“Bad publicity is Good publicity”
(= κακή δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα)

Γιατί γίνονται γνωστά, συζητώνται και διασπείρονται σε περισσότερο κόσμο, είτε τα καλολογείς, είτε τα κακολογείς, και έτσι σίγουρα θα βρουν οπαδούς.

Σκέψου το λίγο – το ίδιο γίνεται και με τους ανθρώπους.

Τι είναι χειρότερο;

Το να αρχίσεις να του φωνάζεις και να του δώσεις αφορμή και ενέργεια να αρχίσετε τσακωμό;

Ή να τον αγνοήσεις, ό,τι και να κάνει;

Με το να σταματήσεις να ασχολείσαι μαζί του, του στερείς την οποιαδήποτε ικανοποίηση να σε βλέπει να αντιδράς.

Νομίζω ότι αναγνωρίζεις το δεύτερο ως καλύτερη λύση.

“Κάποτε με ρώτησαν γιατί δεν συμμετέχω σε αντι-πολεμικές διαδηλώσεις.
Τους είπα ότι ποτέ δεν θα το κάνω αυτό,
αλλά όταν κάνουν κάποιον αγώνα υπέρ της ειρήνης,
θα είμαι εκεί.”
~Μητέρα Τερέζα~

Αντίδοτο #1: Η δύναμη των ερωτήσεων

Το πρώτο αντίδοτο στο να μάθεις να ελέγχεις το πού κατευθύνεται η προσοχή και η ενέργειά σου (και των άλλων), είναι μέσα από συνειδητές, επιλεγμένες, έξυπνες ερωτήσεις.

Ο λόγος που οι ερωτήσεις έχουν ΤΟΣΟ τεράστια δύναμη;

Ο εγκέφαλός σου αναγκάζεται να βρει μία απάντηση. Είναι μία πολύπλοκη μηχανή αναζήτησης.

Ιδίως αν επιμείνεις και ξεπεράσεις το αρχικό “δεν ξέρω”.

Μπορείς να επιλέξεις συνειδητά τις ερωτήσεις που κάνεις στους άλλους στις συζητήσεις σου, αλλά και αυτές που κάνεις στον εαυτό σου όταν σκέφτεσαι.

Για να αρχίσεις να καταλαβαίνεις περισσότερο τη βαρύτητα των ερωτήσεων:

Οι ερωτήσεις που κάνουμε, κατά 80% είναι συνήθεια.

Έχουμε μία γκάμα με πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις ο καθένας μας, και με βάση αυτές, απαντάμε:

  • για τον κόσμο
  • για τις συμπεριφορές
  • για το τι συμβαίνει γύρω μας
  • πώς αισθανόμαστε
  • τι θα πράξουμε και τι όχι, και πότε θα το κάνουμε
  • αν θα δούμε τις ευκαιρίες
  • αν θα κατανοήσουμε τους άλλους
  • αν θα έχουμε ανοιχτό το μυαλό μας σε νέες ιδέες, σκέψεις και νοοτροπίες
  • και πολλά άλλα.

Ξεκίνα να βάζεις στην καθημερινότητά σου ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ, ενδυναμωτικές ερωτήσεις.

Ερωτήσεις που σου δίνουν τα όμορφα συναισθήματα που θες να καλλιεργήσεις στη ζωή σου και με τους ανθρώπους γύρω σου.


Απάντησε τις παρακάτω ερωτήσεις, από μέσα σου ή φωναχτά.

Τι εκτιμάς αυτή τη στιγμή στη ζωή σου; Τι θα μπορούσες να εκτιμήσεις που έχεις; Γιατί;

Τι σου αρέσει στη ζωή σου τώρα; Όλο και κάποιος τομέας της ζωής σου τα πάει καλύτερα από τους άλλους… Ποιος είναι αυτός;

Τι αποτελέσματα έχεις και τι θες να πετύχεις σε αυτόν τον τομέα;

Τι έχεις ήδη πετύχει;

Για ποια πράγματα είσαι περήφανος αυτή τη στιγμή; Για ποια πράγματα θα μπορούσες να είσαι περήφανος;

Για ποια πράγματα ύψωσες το ανάστημά σου;

Πέτυχες κάτι που προσπαθούσες/ήθελες εδώ και καιρό;

Ξεπέρασες κάποιο φόβο σου ή όριο του μυαλού σου;

Κατάφερες κάτι που παλαιότερα θεωρούσες ανέφικτο;

Ποιοι σε βοήθησαν; Ή αν τα κατάφερες μόνος σου, πώς τα κατάφερες;


Ερωτήσεις που μπορείς να κάνεις όταν αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα:

Τι είναι σπουδαίο με αυτήν την κατάσταση;

Τι θα μπορούσε να είναι καλό; Ξέρω ότι κάθε κατάσταση κρύβει κάτι καλό. Ποιο είναι αυτό τώρα; Τι μου διαφεύγει;

Πώς με εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή αυτό που ζω;

Αν ήμουν ο σκηνοθέτης της ζωής μου και ΕΓΩ είχα αποφασίσει εκ των προτέρων να μου συμβεί αυτό, γιατί το έκανα; Τι ήθελα να βγει από αυτό;


Νομίζω ότι κατάλαβες τη δύναμη των ερωτήσεων και της προσοχής.

Η προσοχή σου, το πού εστιάζεις, είναι σαν τη δέσμη ενός φακού στο σκοτάδι.

Φωτίζει περιοχές στη ζωή σου, στη μνήμη σου, στον εγκέφαλό σου, που μπορεί να είχαν και καιρό να φωτιστούν και είχες ξεχάσει πως υπάρχουν.

Και σε ότι προσφέρεις την προσοχή σου (ενέργειά σου) το θρέφεις, το ενισχύεις, το μεγενθύνεις.

Για τη δωρεάν “εργαλειοθήκη” των συνδρομητών έχω φτιάξει 2 pdf με:

  • Ερωτήσεις που θα σου φτιάξουν τη διάθεση
  • Ερωτήσεις που μπορείς να κάνεις όταν αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα

που έχουν περισσότερες ερωτήσεις από τις παραπάνω, και μπορείς να τις κατεβάσεις και να τις εκτυπώσεις, για να τις έχεις πιο πρόχειρες για όταν χρειάζονται.
*(Συνδρομητής γίνεσαι στη δεξιά στήλη, βάζοντας το όνομα και το email σου).

Αντίδοτο #2: Αναμνήσεις και Λεξιλόγιο

Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε καθημερινά, το χρησιμοποιούμε γιατί το έχουμε συνηθίσει.

Έχουμε συνήθειες λέξεων, φράσεων και εκφράσεων, καθώς και στιγμές, ερεθίσματα ή εναύσματα που τις ενεργοποιούν.

Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις του σώματος που παίρνουμε, τον τόνο και τη φωνή που χρησιμοποιούμε, τις σκέψεις που περνούν απ’το μυαλό μας καθημερινά, τις ερωτήσεις που κάνουμε στον εαυτό μας, και πολλά πολλά άλλα.

Το 90% (μην πω 99%) της συμπεριφοράς μας καθημερινά έγκειται σε συνήθειες (απ’ότι έχουν βρει οι ψυχολόγοι και οι νευροεπιστήμονες).

Όσον αφορά το λεξιλόγιο τώρα, αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα.

Γιατί ενώ η κάθε γλώσσα έχει ΧΙΛΙΑΑΑΔΕΣ λέξεις να περιγράψουν ένα γεγονός, εμείς πολλές φορές χρησιμοποιούμε τις ίδιες και τις ίδιες, ενώ δεν αντιπροσωπεύουν ακριβώς αυτό που ζήσαμε ή όλη την ιστορία.

Εν ολίγοις, μέσω της γλώσσας που χρησιμοποιούμε, καθορίζουμε σε ΤΙ θα εστιάσουμε στο κάθε γεγονός και εμπειρία μας.

~Η γλώσσα και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε, καθορίζουν τον συναισθηματικό μας πλούτο.~

Καλά διάβασες. Ξαναδιάβασέ το.

Η γλώσσα και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε, καθορίζουν τον συναισθηματικό μας πλούτο.

Παραπάνω ανέφερα το παράδειγμα με τον εικονολήπτη.

Το θέμα είναι ότι κάθε φορά που ξαναπαίζουμε ένα βίντεο που έχουμε τραβήξει στην μνήμη μας – μια ανάμνησή μας – , ανοίγουμε αυτό το αρχείο, και το ξανα-αποθηκεύουμε.

Και το αρχείο (ανάμνηση) ξανα-αποθηκεύεται τροποποιημένο.

Το πώς θα τροποποιηθεί, εξαρτάται όταν θα το ανοίξουμε από:

  • σε τι θα εστιάσουμε,
  • πώς θα το συζητήσουμε,
  • πώς θα το σχολιάσουμε,
  • τι θα προσθέσουμε ή
  • τι θα αφαιρέσουμε και
  • ΤΙ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ θα χρησιμοποιήσουμε για όλα αυτά.

Όλα αυτά θα καθορίσουν το ΠΟΣΟ τροποποιημένο θα ξανα-αποθηκευτεί.

Δώσε προσοχή εδώ γιατί είναι πολύ σημαντικό ζήτημα.

~Κάθε φορά που διηγείσαι  μια ιστορία, ο τρόπος που τη λες επηρεάζει την ανάμνηση καθ’εαυτή (και τα συναισθήματα που την ακολουθούν!).~

Το εάν θα περιγράψεις έναν “καυγά” ως “η χειρότερη μάχη της ζωής μου” ή ως “τι πισώπλατα μαχαιρώματα ήταν αυτά“, ή αντίθετα ως “είχα απλά έντονη συζήτηση” ή “απλή διαφωνία“, κάνει όλη τη διαφορά στο ΤΙ ανάμνηση θα δημιουργήσεις.

Καθορίζει το σε ποια σημεία θα εστιάσεις, και πώς θα αισθάνεσαι κάθε φορά που θα το ξαναθυμάσαι.

Γι’αυτό προτίμησε να αρχίζεις να χρησιμοποιείς πιο ελαφριές λέξεις για αρνητικά περιστατικά που σου συμβαίνουν ή σου συνέβησαν, κάθε φορά που τα περιγράφεις, και θα δεις το συναισθηματικό τους φορτίο να μειώνεται σιγά σιγά.

Όσο πιο έντονο αρνητικό λεξιλόγιο χρησιμοποιείς για μία ανάμνηση,
τόσο πιο έντονα αρνητικά συναισθήματα της συνδέεις
και τόσο μεγαλύτερο έλεγχο και δύναμη επί της ζωής σου της δίνεις.

Προτίμησε να εστιάζεις στα καλά που έζησες, όσο μικρά και αν ήταν αυτά.

Προσπάθησε να θυμηθείς όσα περισσότερα καλά και όσο πιο έντονα και με περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς κάθε φορά, ώστε να μεγενθύνεις τα θετικά συναισθήματα των ωραίων σου αναμνήσεων.

Κάνοντάς το αυτό, ενδυναμώνεσαι στο παρόν, και ξαναπαίρνεις τον έλεγχο επί της ζωής σου που είχες δώσει σε αυτές τις αναμνήσεις.

 

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο, σου συνιστώ να διαβάσεις το παρακάτω:

Ποιος είναι ένας πολύ γρήγορος και άμεσος τρόπος να νοιώσεις τα συναισθήματα που θες;

Ποιος είναι ένας πολύ γρήγορος τρόπος να αισθανθείς πως έχεις δύναμη και εξουσία, και να χαλαρώσεις σωματικά και νοητικά;

Διάβασε εδώ: Ο πιο γρήγορος τρόπος για άμεση Αυτοπεποίθηση

Για περισσότερες πληροφορίες στα παραπάνω, μπορείς να διαβάσεις στο βιβλίο μου – “ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ: 33 Τρόποι να Ενισχύσεις τη Δημιουργικότητά σου” – που μπορείς να το βρεις και να το αγοράσεις ΕΔΩ (ή πατώντας πάνω στην εικόνα).

Τα “6 βήματα της μεταμόρφωσης” είναι τα εξής:

SHARE
Previous articleΣαμποτέρ: Ο άγνωστος πόλεμος μέσα μας
Next articleΜήπως σαμποτάρεις τον εαυτό σου χωρίς να το καταλάβεις;
Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή είναι απόφοιτος της Ιατρικής Ιωαννίνων και συγγραφέας στο NeuroSelfMastery.com. Επίσης δημιουργεί και έχει διεξάγει σεμινάρια πάνω στη Συναισθηματική Νοημοσύνη, πώς αναπτύσσεται, τεχνικές μάθησης και μνήμης, αύξησης παραγωγικότητας και άλλα. Ιατρική δεν είναι για αυτόν μόνο η επιστήμη της ασθένειας, αλλά και επιστήμη της ζωής. Δεν είναι απλά η απουσία της ασθένειας, αλλά η δημιουργία μιας ζωής ολοκληρωμένης, που σε γεμίζει ενέργεια, θαυμάζεις, που ποτέ σου δεν πρόκειται να μετανοιώσεις. Αυτό θέλει να δημιουργήσει, προσφέροντας στους γύρω του ό,τι καλύτερο μπορεί και βοηθώντας τους να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους.